Pierwsza wymiana oleju - proszę o podpowiedź

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Darpek
    Drive
    • 2010
    • 45

    Pierwsza wymiana oleju - proszę o podpowiedź

    w związku z tym, że zakulisowo prowadzona jest akcja mająca na celu nawpychać jak najwięcej jedynek w ankiecie speedy'ego, wszystkie ankiety zostają usunięte.

    może to jest dobry przykład, dlaczego "ADMINISTRACJA" nie chce i nie może się mieszać w tego typu sprawy i doskonały argument przeciw "systemowi oceny", wszystko jest dobre o ile zakłada się normalność :?
    Wstyd Panowie :?
    proszę nie komentować tego posta :idea:
  • Konrad_wawa
    Ambiente
    • 2008
    • 112

    #2
    Pierwsza wymiana oleju - proszę o podpowiedź

    Witam i od razu przepraszam, że z takim banalnym pytaniem, ale jestem kompletnie zielony bo Octavkę mam od 3 dni, a co więcej jest to mój pierwszy w życiu diesel Poczytałem przyklejony wyżej wątek o olejach, ale nie rozwiało to moich wątpliwości. Powiedzcie jaki olej (nie pytam o markę, tylko ogólnie) powinienem kupić do wymiany, aby nie popsuć silnika. Z instrukcji obsługi nic nie kumam - jakieś VW 505-01, później że jak mam LongLife (które nie wiem czy mam) to mam lać TYLKO VW 506-00, a że jak z pompowtryskiwaczami to jeszcze inny. Tymczasem na opakowaniu od oleju wcale nie ma takich oznaczeń, przynajmniej te które oglądałem nie miały. Proszę poradźcie mi co wlać żeby nic nie popsuć, jaki olej mam wziąć z półki. Mój silnik to: 1.9 TDI (wersja AGR).

    Z góry dzięki,
    Konrad

    Komentarz

    • zurcio
      RS
      • 2008
      • 2046

      #3
      Witam,
      z tego co wiem, każdy olej przystosowany do silników grupy VW ma oznaczenia normy VW 505-01,

      w zależności od przebiegu auta i stanu silnika, lejesz odpowiedni olej
      na forum znajdziesz różne szkoły, jednemy lepiej jest na Mobilu, innemu na shellu a auta dłubane najlepiej ponoć chodzą na Motulu (sam to sprawdzę za 8kkm)

      użyj szukajki i poczytaj wszystkie tematy dotyczące oleji (jest tego sporo) i po prostu sprawdź na własnej skórze,
      każdy producent zachwala swoje ale jak nie wyprubujesz to się nie dowiesz :wink:
      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

      Komentarz

      • ciaper
        Classic
        • 2008
        • 11

        #4
        Mam pytanie:
        Które filtry wymienia się przy wymianie oleju i czy wszystkie za każdym razem, gdy zmieniamy olej, czy np. co drugi raz ??

        Komentarz

        • zurcio
          RS
          • 2008
          • 2046

          #5
          przy wymianie oleju obowiązkowo wymieniany jest filtr oleju i nie ma "co drugi raz"
          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Zamieszczone przez Konrad_wawa
            Mój silnik to: 1.9 TDI (wersja AGR).
            Czyli lejesz olej z norma 505.00 i nie masz juz zadnego problemu. Co do marki oleju, co kto lubi Olej z norma 506.00 niech Cie nie martwi, bo zaden LL w wypadku AGR-a IHMO nie wchodzi w gre.

            Wymieniasz filtr oleju przy KAZDEJ zmianie oleju. Filtr powietrza zaleca sie zmienic tez co 15kkm tak jak olej. Kabinowy i paliwa, wystarczy raz w roku.


            zurcio, 505.01 jest do PD
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • ciaper
              Classic
              • 2008
              • 11

              #7
              Zamieszczone przez zurcio
              przy wymianie oleju obowiązkowo wymieniany jest filtr oleju i nie ma "co drugi raz"
              Tylko filtr oleju ??

              A jak nie ma co drugi raz to po co na naklejkach zmiany oleju jest do zaznaczenia czy się wymieniło filtr oleju czy nie ??

              Komentarz

              • zurcio
                RS
                • 2008
                • 2046

                #8
                Zamieszczone przez ciaper
                po co na naklejkach zmiany oleju jest do zaznaczenia czy się wymieniło filtr oleju czy nie ??
                nie wiem, nie wnikam, ale filtr oleju ZAWSZE wymieniasz przy zmianie oleju


                Zamieszczone przez Maicroft
                zurcio, 505.01 jest do PD
                :wink:
                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                Komentarz

                • Konrad_wawa
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 112

                  #9
                  Dzięki za info, teraz już sobie poradzę Przy okazji wymienię filtr oleju i filtr powietrza. Czy coś jeszcze się powinno profilaktycznie wymienić w dieslu zaraz po zakupie? Mój przebieg to 120tys. km.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    jak nie znasz historii samochodu to najlepiej jak najwięcej
                    jak rozrząd?
                    płyn hamulcowy?
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • bogusg
                      Rider
                      • 2007
                      • 355

                      #11
                      Zamieszczone przez zurcio
                      ciaper napisał/a:
                      po co na naklejkach zmiany oleju jest do zaznaczenia czy się wymieniło filtr oleju czy nie ??


                      nie wiem, nie wnikam, ale filtr oleju ZAWSZE wymieniasz przy zmianie oleju
                      Otóż z tego co wiem to współóczesne oleje syntetyczne wytrzymują co najmniej po 50 tys. przebiegu, a producenci samochodów zalecaja np. wymiane filtra po 15 tys lub 30 tys. Jak widać jakby chciało się "zaoszczędzić" to ewentualnie można olej wymieniać żadziej a filtr częściej i po to jest do zaznaczenia czy wymieniało się filtr czy nie.
                      Teraz xenony by krzynol

                      Komentarz

                      • Konrad_wawa
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 112

                        #12
                        No i jestem już po wymianie

                        Byłem w sieci Feuvert. Motula niestety nie mieli, więc kupiłem Mobila 0W40 TurboDiesel (za 5 litrów 202zł + 1litr 54zł). Do tego filtr oleju 28zł i filtr powietrza 37zł.

                        Za wymianę oleju biorą 19zł, za wymienę filtra oleju 16zł, a filtra powietrza 15zł.

                        Jak trochę pojeżdżę to napiszę jakie efekty, chociaż i tak za bardzo nie będę miał porównania, bo jak już pisałem autko mam zaledwie od kilku dni Mimo to, dobrze że wymieniłem bo filtry były już mocno zabrudzone, więc pewnie od dawna nie zmieniane. Jeszcze co do Feuverta, to tak średnio polecam, bo właśnie uświadomiłem sobie, że powinni mi przecież oddać 0,5litra oleju skoro wchodzi 4,5litra. Miałbym na jakieś dolewki w razie czego, no ale trudno, moja wina że się nie upomniałem...

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez Konrad_wawa
                          no ale trudno, moja wina że się nie upomniałem...
                          nie do końca twoja wina...
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Konrad_wawa
                            Mobila 0W40 TurboDiesel (za 5 litrów 202zł + 1litr 54zł).
                            Z olejem warto pojechać swoim, niektórzy z forumowiczów sprzedają - wyszłoby Ci taniej.
                            Zamieszczone przez Konrad_wawa
                            filtry były już mocno zabrudzone
                            jedna z różnic TDI i benzyny to taka, że w benzynie po 15kkm olej wygląda jak po 15km, a w TDI po 15km wygląda jak po 15kkm. Sprawdzone tydzień temu na własnym przykładzie. Gdybym nie był przy zalaniu engine clean Motula, 15 min pracy silnika, , zlaniu oleju, wymianie filtra i zalaniu nowego Motul 504/507- to pewnie miałbym pretensje o fuszerkę.

                            [ Dodano: Pon 14 Lip, 08 22:32 ]
                            Zamieszczone przez szkoda
                            nie do końca twoja wina...
                            szanujący się serwis oddaje co zostaje, a naciągacze wpiszą Ci nawet 1l więcej. Miałem kiedyś Micrę 1.0, w której w ASO zawsze szło 5l, a po gwarancji prywatnemu mechanikowi wystarczyło 3,6l - ot cuda w przyrodzie :shock:

                            Komentarz

                            • jakub85
                              Classic
                              • 2011
                              • 17

                              #15
                              Witam odświeżę temat. Otóż mam podobny problem co do wymiany oleju. Nie mam książki serwisowej co za tym idzie nie znam oleju lanego do tej pory. Olej już kupiłem Motul x cess 5w40 natomiast mam pewne wątpliwości dotyczące wlania specyfiku Motul engine cleaner. Zakupiłem także to ''cudo'' lecz boję się skutków ubocznych takich jak ''wyplukanie'' silnika. Co sądzicie? Warto? Nie warto? Pomoże? Pogorszy? Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

                              Komentarz

                              • parasite
                                L&K
                                • 2011
                                • 1368

                                #16
                                Zamieszczone przez jakub85
                                Witam odświeżę temat. Otóż mam podobny problem co do wymiany oleju. Nie mam książki serwisowej co za tym idzie nie znam oleju lanego do tej pory. Olej już kupiłem Motul x cess 5w40 natomiast mam pewne wątpliwości dotyczące wlania specyfiku Motul engine cleaner. Zakupiłem także to ''cudo'' lecz boję się skutków ubocznych takich jak ''wyplukanie'' silnika. Co sądzicie? Warto? Nie warto? Pomoże? Pogorszy? Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
                                Tego chyba nikt Ci nie powie, bo nikt nie wie w jakim stanie jest twój silnik i na czym do tej pory jeździł. Ja mam dokładnie ten sam problem i jednak na razie nie zdecydowałem się na ten zabieg. Wychodzę z założenia, że jak dobrze chodzi to po co kombinować.
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz

                                • konkon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 667
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  jakub85, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=23288
                                  w tym wątku znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań. Płukankę wlewaj, chyba że silnik chodził na kujawskim to już nic mu nie pomoże. Nie rozumiem jak można się obawiać czystego silnika. Płukanka wypłukuje nagar i spływa on w postaci zawiesiny ze starym olejem. X-Cess ma spory TBN, także wypłuka silnik. Wlewaj co kupiłeś i nie słuchaj mitów.
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz

                                  • dab
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 117

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Filtr powietrza zaleca sie zmienic tez co 15kkm
                                    Kto zaleca? Chyba jak autem jezdzisz po zwirowni :-)
                                    No bez przesady. Pewnie, mozna i go wymieniac co 5kkm..tylko po co? niektorzy to popadaja pomalu juz w przesade z tymi wymianami... ops:
                                    pozdrawiam
                                    dab

                                    Komentarz

                                    • jakub85
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 17

                                      #19
                                      Zamieszczone przez parasite
                                      Tego chyba nikt Ci nie powie, bo nikt nie wie w jakim stanie jest twój silnik i na czym do tej pory jeździł. Ja mam dokładnie ten sam problem i jednak na razie nie zdecydowałem się na ten zabieg. Wychodzę z założenia, że jak dobrze chodzi to po co kombinować.
                                      Święte słowa kolego Parasite. Jutro jadę na wymianę i póki co ''specyfik'' postoi na półce. Zaleje Motula i się okaże co jest grane. Lepiej nie polepszać.

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dab
                                        Kto zaleca? Chyba jak autem jezdzisz po zwirowni
                                        Widziałeś jak wygląda filtr po 15 kkm? Spodziewam się że jazda po W-wie, jeżeli chodzi o stopień zapylenia, nie różni się bardzo od Wrocławia?

                                        Komentarz

                                        • konkon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 667
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dab
                                          Maicroft napisał/a:
                                          Filtr powietrza zaleca sie zmienic tez co 15kkm

                                          Kto zaleca? Chyba jak autem jezdzisz po zwirowni
                                          No bez przesady. Pewnie, mozna i go wymieniac co 5kkm..tylko po co? niektorzy to popadaja pomalu juz w przesade z tymi wymianami...
                                          Zalecają ci, którzy są praktykami a nie teoretykami. IMO lepiej jest dołożyć kilkanaście zł niż dolewać więcej oleju, wymieniać przepływomierze czy naprawiać turbo (auta z turbo).
                                          Idąc dalej tym tokiem rozumowania można do zapewnień producenta dołożyć iż zakłada pewny margines bezpieczeństwa (powietrza zaleca co 90 tys.). Czyli filtr po 90 tys. km wystarczy wytrzepać, odkurzyć, wyprać w pralce i jeszcze da radę. Filtr oleju po 15 tys. umyć szlaufem i dokładnie wycisnąć, bedzie jak nowy na kolejne 15 tys. Opony zmieniamy jak pęknie albo wyjdą druty. Brak bieżnika zapewnia lepszą przyczepność (patrz wyścigi 1/4 mili). Nie wiem jaki olej był lany więc "dla bezpieczeństwa" wleję mineralny albo zaryzykuję półsyntetyk (sąsiad zalewa takim Poldka i sobie chwali. Kozłowski znowóż mineralny zachwala że świetny stosunek ceny do jakości. I bądź tu mądry). Płukanek też się strzeżcie, podobno wypłukają silnik pod maską.
                                          Jeszcze jakieś ciekawe teorie ?
                                          W przeciwieństwie do praktyków, bazujecie na tym co usłyszeliście i zazwyczaj jest to "podobno..., słyszałem, że..., szwagier mojego szwagra twierdzi... itd., zero autentycznych przykładów. Potem się te mity roznoszą jak wąglik. Właściwie nie wiem po co to piszę, wolicie wierzyć w bajki o nieszczelnych silnikach na syntetyku, kiślu w silniku po zmieszaniu dwóch olejów różnych producentów itd.
                                          Postaram się przybliżyć jak to wygląda naprawdę w praktyce.

                                          [ Dodano: Sob 27 Sie, 11 02:24 ]
                                          Zamieszczone przez jakub85
                                          Nie mam książki serwisowej co za tym idzie nie znam oleju lanego do tej pory
                                          Wystarczy zajrzeć pod pokrywę zaworów i ocenić czystość. Jeżeli nie wiesz o co chodzi to wrzuć fotkę tu na forum. Ale prawda jest taka że tylko idiota dziś zalewa TDI olejem bez właściwości czyszczących. Nawet oleje mineralne mają b. dobre właściwości czyszczące, gorzej ze smarowaniem turbiny i silnika w zimę. Sam syntetyk nie czyści tak jak mineralny tylko dodatki. W dieslu głównym zanieczyszczeniem jest sadza. Po zdjęciu pokrywy wszystko staje sie jasne. Jeśli lany był nawet stosunkowo tani ale nie podrobiony syntetyk i wymieniany był regularnie to nie ma takich nagarów żeby płukanka miała narobić bigosu. Poza tym tak jak pisałem płukanka tworzy z zanieczyszczeń zawiesinę i spływa ze starym olejem. Amsoil swoje płukanki zaleca do silników uwalonych nagarem jeśli bez czyszczenia ręcznie, chcemy zmienić olej na dobry jakościowo. Płukanka usuwa także to czego nie usuwa olej. Motul Engine Clean nie ma żadnych przeciwskazań, ma certyfikat TUV i wreszcie Motul to liczący się producent chemii motoryzacyjnej, więc czego sie jeszcze boicie ? X-Cess ma TBN ponad 10, oznacza to że ma b. dobre właściwości myjące a więc także może usunąć nagar. Z tą różnicą, że nagar nie spłynie ze starym olejem jak przy płukance. Istnieje ryzyko uwalenia kanałów bądź filtra oleju. Ale jest to SKRAJNY przypadek kiedy ktoś albo sprawdzał teorię pana z Castrola który po odejściu na emeryturę ujawnił niesamowite właściwości smarujące sadzy , zaprzeczając badaniom. Twierdził że oleju nie trzeba zmieniać, wystarczy dolewać; albo lał kujawski po frytkach. Właśnie TBN decyduje o tym czy silnik będzie czysty. Jest to tzw. rezerwa alkaiczna, która zależna od eksploatacji i intensywności pochłaniania zanieczyszczeń spada. Dlatego też należy zmieniać olej. I ostatnia kwestia. To co umownie nazywamy syntetyk, pół, minerał. półsynt. to minerał z domieszką synt. Różnią się lepkością i popmpowalnością w dużym skrócie. Nie przeciwskazań przejścia na lepszy jakościowo olej. Niedawno z kuzynem udowodniliśmy starym olejarzom wlewając do CC700 super olej 5W-40 po 120 tys. km na mineralu. Płukanka była grana. W linku który podałem jaki olej do tdi wiele osób użyło płukanki i nikt nie narzeka. Nie idźcie pod prąd.
                                          WNIOSEK: nic się nie stanie złego, same korzyści.
                                          Zamieszczone przez parasite
                                          Wychodzę z założenia, że jak dobrze chodzi to po co kombinować
                                          Nie rozumiem gdzie tu jest kombinacja ? To że świeży olej nie będzie od razu obciążony zanieczyszczeniami ? Że z silnika zniknie to czego olej nie usuwa (nie myślcie że chodzi o uszczelnienia silnika albo tłoki, korbowody czy inne, nie taki cel tej płukanki. Żeby bardziej Was uświadomić płukanka to nic innego jak związki dyspergująco-myjące, z tym, że ich stężenie jest dużo większe niż w oleju.) ? Poza tym jak silnik ma wycieki to trzeba zmienić uszczelnienia a nie lać gęściejszy olej, chyba logiczne :roll:
                                          dab, chyba nie rozumiesz po co ten filtr jest i dlaczego się go wymienia. Po pierwsze chroni przed pyłem, pyłkami i stopnia zanieczyszczenia nie ocenisz wzrokiem. Z czasem zaczyna się problem z przepływem powietrza, tworzy sie podciśnienie, które zwiększa pobór oleju. Silnik ma mniej powietrza aby tworzyć mieszankę. Może to doprowadzić do wczesnego padu przepływomierza lub turbo. Gołym okiem nie ocenisz też jakości na którą składa się przepuszczalność, ilość warstwy filtrującej itd., także na pozór identyczne filtry jak Filtron i Mann diametralnie różnią się jakością. Wielu ludzi tu na forum nie stać na tanie części i własne teorie. Nie idź pod prąd. Druciarstwo zostawmy w spokoju.
                                          WNIOSEK: nie warto oszczędzać kilkunastu zł, zazwyczaj raz na rok.
                                          Zamieszczone przez jakub85
                                          Lepiej nie polepszać
                                          A to już Twoja teoria.
                                          Zamieszczone przez jakub85
                                          Święte słowa kolego Parasite
                                          Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli.
                                          Amen
                                          Konrad
                                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                          90 konny AGRessor
                                          PerfectServiceBy DGW
                                          WhitePride :smokedevil

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            #22
                                            Konkon: niech będzie, przy następnej wymianie zrobię płukankę i wleje LM Synthoil 5w40. Wcale nie jestem temu przeciwny, ale tutaj jest konfrontacja między kimś wirtualnym na forum, a mechanikami z okolicy, którzy mówią co innego. I bądź tu mądry. Mogę powiedzieć tylko tyle, że zaraz po kupnie za namową mechanika zalałem 10w40 Mobila. Później po przeczytaniu forum zalałem Lotosa 5w40 i tyle ile brał Mobila, tyle też bierze Lotosa, przy czym na lotosie na zimnym chodzi odrobinę ciszej. To branie na obydwu jest chyba ciut za duże, bo na 5 tyś wziął mi ok 0.4l i wszystko jest z tyłu silnika osyfione olejem, a przy tym nie kopci, ani na biało, ani na czarno. :?
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • konkon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 667
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                              #23
                                              Przejdźmy do wątku jaki olej do TDI bo robimy chyba OT.
                                              Konrad
                                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                              90 konny AGRessor
                                              PerfectServiceBy DGW
                                              WhitePride :smokedevil

                                              Komentarz

                                              • jakub85
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 17

                                                #24
                                                Kolega Konkon prowadzi jakieś doświadczenia labolatoryjne?

                                                Komentarz

                                                • konkon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 667
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez jakub85
                                                  Kolega Konkon prowadzi jakieś doświadczenia labolatoryjne?
                                                  Trybologia na studiach a badania są ogólno dostępne w internecie.
                                                  Przeczytaj cały temat jaki olej do tdi, przewijała sie masa ciekawych wątków.
                                                  Jak masz jakieś pytania, wal śmiało w powyższym wątku.
                                                  Konrad
                                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                  90 konny AGRessor
                                                  PerfectServiceBy DGW
                                                  WhitePride :smokedevil

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...